20 Nisan 2013 Cumartesi

PLANETA TERRA 2012-SAO PAULO

1.gün: Evet Brezilya'daki 3.ayımda ilk durağım Sao Paulo oldu.Afs kuralları gereği yalnız gezemiyoruz host ablam da sağ olsun ben daha gelmeden almış festival ve uçak biletlerimizi.Akşam 7 gibiydi uçağımız yaklaşık 2 saat yolculuktan sonra vardık.Otele taksiyle gittik,taksi fiyatları oldukça pahalıydı.Otelde ablamın arkadaşlarıyla buluştuktan sonra dışarı çıkmaya karar verdik.Gelmeden bile çok hevesliydiler zaten Sao Paulo gece hayatından bahsediyorlardı hep.Otelimiz meşhur Avenida Paulista üzerindeydi gideceğimiz yer yakındı yine taksiyle gittik,bu sefer fazla tutmadı.Güzel bir bara girdikten sonra caipiroskalarımızı söyledik.Bir de aşağıdaki patates kızartması sıradan bir patates kızartması kesinlikle değildi sosları harikaydı.Gece hayatı gerçekten çok canlıydı perşembe günü olmasına rağmen aşırı bir kalabalık vardı.

Daha sonra kalktık dönsek mi kalsak mı derken kendimizi bir diskoda bulduk.Ortam baya güzeldi,danslar edildi.Gecenin sonunda kendimizi yine taksiye atıp otelimize döndük.

2.gün: Kalktık duşumuzu alıp,kahvaltımızı edip doğruca sokağa attık kendimizi otelin 3-4 blok ötesinde metro durağı vardı.Her ne kadar Sao Paulo metrolarının kalabalığından bahsetseler de ben o kadar kötü bulmadım.Kalabalıktı ama herhangi bi rezalet yoktu,heryere rahat rahat ulaşılabiliyordu.Mağazaları,sokakları gezme günüydü bugün.Sao Paulo sokaklarında hep bir hareket söz konusu.Ya bir eylem,ya bir gösteri grubu ya da tek kişilik gösteri yapanlar...

3.gün:Konser günü gelip çattı: Bugün geç kalktık kahvaltı falan kalmamıştı.Şansımıza bir de hava kapalıydı tam da konser gününde,belliydi yağacaktı o yağmur...Otele yakın bir yerlerde yemeğe gittik sonra da konser alanına gitmek üzere metroya bindik.Yağmur başlamıştı sokaklar biranda şemsiye,yağmurluk satan insanlarla doldu.Biz de aldık şeffaf yağmurluğumuzu başladık yürümeye.Erken gelmiş sayılırdık fazla sıra yoktu.Konser gruplarını söyliyim hemen:Kings of Leon,Garbage,Gossip,Azealia Banks,Little Boots,The Maccabees ve dahası diyeceğim çünkü tanımadığım birçok grup vardı.Ben Kings of Leon'u bekliyordum.Tam anlamıyla unutulmaz bir geceydi.

4.gün: Dünkü konser yorgunluğu yüzünden bugün de geç kalktık.Yemekten sonra metroda kostümlü bir sürü insan gördük.Ne oluyor acaba diye düşünürken iki kişi yanımıza gelip sokakta kostüm partisi var gelsenize siz de dedi.Ne yapacağımızı düşünürken böyle bir teklif gelince hayır diyemedik tabii. Meydan trafiğe kapatılmış,sokak rengarenk kostümlü insanla dolmuştu.Bunun yanında aşırı içip kenarda kusan insanlar gibi iğrençlikler de vardı. Çok fazla kabalığa karışmadan oradan ayrıldık. Sao Paulo'da dövme ve piercing yaptırmak oldukça hesaplı.Biz de soluğu bir dövmecide aldık.Benim dışımda herkes dövme yaptırdı,dövme istesem bile aklımda bir şey olmadığından ben şimdilik sadece piercing ile yetindim. Akşam cafe&bar&hostel şeklinde bir yere yolumuz düştü.Duvarda kocaman bir dünya haritası vardı,üzerinde bir sürü yazı,bir sürü fotoğraf.Orada ne görsem,olmuş tabii 3 ay ülkeye dair bir şey görünce fena oluyor insan...